środa, 21 listopada 2007

Babka jogurtowa


Ostatnio coraz bardziej doceniam jogurt. To dzięki niemu ciasta zachowują dłużej świeżość i nie są "suche". Jeszcze nie jadłam takiego ciasta jogurtowego , które by mi nie smakowało. Być może akurat miałam szczęście i trafiły mi się dobre przepisy , a może to właśnie ten "magiczny" składnik... :-) Co prawda dzisiejsza babka nie jest jakaś rewelacyjna , ale ja ją bardzo lubię , zwłaszcza jak mam ochotę na coś słodkiego i brak weny do upieczenia czegoś skomplikowanego ;-)


Składniki:
- 1 kubek jogurtu (mały)
- 1 kubek (po jogurcie) cukru
- 2 kubki mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 jajka
- 1/2 kubka oleju
- ew. rodzynki , jeśli ktoś lubi

Jajka roztrzepać widelcem , dodać cukier i jogurt , wymieszać. Wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia, następnie dodać olej. Wyłożyć do wysmarowanej i wyścielonej pergaminem blaszki. Piec ok. 40 minut w temp. 180 st.C.

Ciasto można polać lukrem lub polewą.
U mnie tradycyjnie lukier śmietankowy: ok.1/2 szkl. cukru pudru wymieszać z 1-2 łyżkami mleka i kilkoma kroplami aromatu śmietankowego.


25 komentarzy:

  1. Arabeska stronę głowną masz upstrzoną jakimiś znaczkaim photobucket :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Yyy...? Czy ktoś to jeszcze widzi ?
    Naprawdę nie wiem o co chodzi , ja niczego takiego nie zaobserwowałam...

    OdpowiedzUsuń
  3. jaki najlepiej dodać jogurt?

    OdpowiedzUsuń
  4. Evenko,ja to samo widzialam wczoraj co Malta. Dzis jest juz ok.
    A co do babki, widze,ze jest cudowna, przepis juz spisuje ;)
    Pozdrawiam. Majana

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Majanko :-)

    Gdyby znowu coś takiego się pojawiło , to dajcie znać.

    Jogurt można dodać jakikolwiek , ja użyłam waniliowego , z pełnego mleka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uff... mam nadzieję , że to były tylko przejściowe problemy techniczne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobra babka ,upiekłam dzisiaj dla mojej mamy ,bo miała gości ,zjedli wszystko

    OdpowiedzUsuń
  8. Margot , cieszę się , że babka smakowała :-)
    To właśnie jedna z zalet tego ciasta , że można je szybko zrobić dla niespodziewanych gości ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ewanko
    to jest najłatwiejsza babka na świecie ,a przytym pyszna

    OdpowiedzUsuń
  10. śuper przepis, babka pyszna i szybko sie ja robi. Pozdrawiam serdecznie autora:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję i również pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest bardzo łatwa do zrobienia i naprawdę PYSZNA! Już kilka razy ją robiłam. Moja rodzinka się nią zajadała, aż im się uszy trzęsły! Za pierwszym razem robiłam z naturalnego jogurtu Bakomy, a później z jogurtu Danona i muszę przyznać, że z Bakomy jakaś taka smaczniejsza wyszła :-) Pozdrawiam, Ewa :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo się cieszę , że ciasto smakowało.
    Pozdrawiam imienniczkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy te dwa kubki mąki to też miarka po jogurcie? czy mogą być tzw.szklanki? Bo boję się żeby zakalec nie wyszedł ? Buziaki Ewa09

    OdpowiedzUsuń
  15. Mąka (i olej) też jest odmierzana takim samym kubeczkiem po jogurcie. Oczywiście nie musi to być konkretnie ten sam kubeczek , tylko o takiej samej pojemności ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję ,jutro robię! Buźka Ewa09

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja napiszę krótko:najlepsza babka jogurtowa jaką jadłam.A do tego banalnie prosta.Same plusy!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj
    Uwielbiam ciasta z dodatkiem jogurtu :)
    Przepis doskonały, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepyszna! spróbowałam i na stałe włączam do przepisów! Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam! mam takie pytanko do Pani: Czy dysponuje Pani jakimiś przepisami... ale dla bezglutenowców? to znaczy ciasto pieczone np. z mąki ziemniaczanej, bez dodatku maki pszennej!! Zależy mi na np. babce lub podobnych, za wyjątkiem biszkoptów...bo te akurat wychodza mi świetnie!!! Dzięki z góry za odpowiedz i... pozdrawiam serdecznie!!!, Pozdrawiam, ala.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam się na diecie bezglutenowej, ale jakbym poszperała w przepisach, to może coś by się znalazło ;-) Niczego nie obiecuję w najbliższym czasie, jednak będę miała to na uwadze :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za odpowiedź. Będę tu zaglądać, bo bardzo mi zależy na czymś bezglutenowym i dobrym, a zarazem sprawdzonym. Pozdrawaim serdecznie, ala

    OdpowiedzUsuń